Iedere verkeersdeelnemer kan schade krijgen aan de auto. Maar ook anderen, bijvoorbeeld kinderen, kunnen schade toebrengen aan uw auto. Wat moet er gebeuren om deze schade weer te herstellen?
Klik op elk van de stappen om meer informatie te lezen.
U brengt of laat uw voertuig naar Autoschade Wennink brengen. Wij gaan vervolgens de schadeafhandeling met uw verzekeraar in gang zetten en de schade alvast voorcalculeren.
We maken diverse foto’s van de schade en beginnen vervolgens met de demontage van de kapotte onderdelen. Daarna bestellen we de nieuwe onderdelen en beginnen met het uitdeuken van het beschadigde plaatwerk.
De volgende stap is het afpassen van de nieuw bestelde onderdelen met het het herstelde plaatwerk voor de juiste maatvoering. Als de maatvoering van het herstelde plaatwerk juist is, gaan we over op het strakmaken (plamuren) van de schadeplek.
Vervolgens worden de herstelde en nieuwe delen geprimed, weer afgeschuurd en daarna gespoten in de juiste carrosseriekleur.
Na het spuiten worden de delen opnieuw over/opgebouwd en het voertuig grondig gereinigd, zodat hij weer klaar staat voor aflevering aan de klant.
Iedere verkeersdeelnemer kan schade krijgen aan de auto. Maar ook anderen, bijvoorbeeld kinderen, kunnen schade toebrengen aan uw auto. Wat moet er gebeuren om deze schade weer te herstellen?
Klik op elk van de stappen om meer informatie te lezen.
Als Bovag autoschade herstelbedrijf geven wij garantie voor een periode van 4 jaar, alleen van toepassing op de herstelling, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
Lees hier alles over de BOVAG Garantie.
Nadat uw schade heeft geconstateerd aan de auto vult u samen met de tegenpartij het Europees schadeformulier in. Wij kunnen u daarbij ook helpen. Let hierbij op de volgende zaken:
Beide partijen moeten het formulier ondertekenen, controleer dit altijd!
Bekijk of u met het eigen voertuig nog kunt rijden, of laat de auto naar Wennink brengen door een autobergingsbedrijf.
Dit is in de meeste gevallen gratis en de politie (of wij) kunnen dit voor u regelen.
U kunt uw schade melden bij ons aan de balie of bij uw tussenpersoon of verzekeraar. Eventueel vullen we samen met u het schadeformulier in. Indien gewenst kunnen wij de schademelding voor u doen.
Wanneer u de melding door ons laat uitvoeren vergeet dan niet de volgende zaken mee te nemen:
Het belangrijkste is dat we uw naam en adresgegevens weten.
Samen met ons, onder het genot van een kop koffie, bekijken we de schade en gaan we het verdere traject bespreken.
Wat moet er worden gedaan, wat is het globale schadebedrag en wanneer is de auto weer klaar.
Ook de afwikkeling met de verzekering, bijvoorbeeld rechtstreekse betaling aan ons, en eventueel vervangend vervoer komen ter sprake.
Eventueel kunt u gebruik maken van één van onze leenauto’s zodat u meteen weer mobiel bent.
Vervolgens gaan we bezig met herstel van uw voertuig.
Nadat wij uw voertuig repepareerd en gereinigd hebben, nemen wij contact met u op en kunt u het voertuig weer ophalen.
Daarna nemen wij de verdere afhandeling met de verzekeraar voor onze rekening.